Le casting de LOLA (LAPJ)

Dans la foulée de l'arrêt de la série mère, Law & Order s'installe à Los Angeles (LOLA).
Cath
Pote de Dick et Rene
Pote de Dick et Rene
Série L&O préférée : New York Unité Spéciale (SVU)
Personnage favori : Olivia Benson

Re: Le casting de LOLA (LAPJ)

Message par Cath »

Un nouveau nom a été révélé par Ausiello. Il s'agit d'Alfred Molina. L'acteur, à la filmographie impressionnante et vu, entre autres, dans Frida et Spider-Man 2, interprétera le D.A. Morales.
Scoop : Alfred Molina joins LAW & ORDER: LOS ANGELES
by Michael Ausiello
Jul 24 2010 02:02 PM ET

THIS JUST IN: Alfred Molina has just sealed a deal to join Law & Order: Los Angeles as Deputy D.A. Morales. “I am thrilled that Fred is LOLA‘s Deputy DA,” said L&O boss Dick Wolf in a statement. “He joins a remarkable list of some of America’s greatest character actors like Sam Waterston, Vincent D’Onofrio, Jeff Goldblum, Steven Hill, Dianne Wiest, and Michael Moriarty as stars of Law & Order-branded series.” Molina is the second major LOLA hire. As I reported earlier this month, Skeet Ulrich has been tapped to play one of the two lead detectives.

Cath
Pote de Dick et Rene
Pote de Dick et Rene

Message par Cath »

Corey Stoll (NCIS, Brief Interviews with Hideous Men, Salt) est le troisième membre du cast dont le nom est révélé. Celui-ci jouera le rôle du Detective TJ Jaruszalski.
Corey Stoll Joins Cast Of 'Law & Order: LA'
Jul 29, 2010 09:23 PM ET
by Kate Stanhope

EXCLUSIVE: Corey Stoll (Salt) has landed the detective co-lead opposite Skeet Ulrich on NBC's upcoming Law & Order spinoff Law & Order: Los Angeles. He joins previously cast Ulrich and Alfred Molina. Stoll will play Detective Rex Winters' (Ulrich) partner TJ Jaruszalski, a confident Hollywood native with a cynical view of the entertainment industry, a health nut with an active social life. LOLA is scheduled to begin production Aug. 2. Corey guest starred on the mothership Law & Order series and did an arc on NCIS.

Cath
Pote de Dick et Rene
Pote de Dick et Rene

Message par Cath »

Terrence Howard (Iron Man) complètera le cast de LOLA. Il jouera l'adjoint du DDA Morales et apparaitra dans la moitié de la saison, Molina (aka Morales) apparaitra dans l'autre moitié.
Terrence Howard To Join 'Law & Order: LA'
By NELLIE ANDREEVA
Friday July 30, 2010, 11:05am PDT

Terrence Howard is boarding NBC's upcoming Law & Order spinoff, Law & Order: Los Angeles, joining Alfred Molina, Skeet Ulrich and Corey Stoll.

Howard will play a new Deputy D.A. who will work alongside Deputy D.A. Morales (Molina). I hear Howard and Molina will be splitting the workload, each appearing roughly in the half of the episodes thus allowing the show to feature big feature names and the actors to stay active in movies.

Ulrich and Stoll play Detective Rex Winters and TJ Jaruszalski. Production on LOLA is slated to begin on Aug. 2 for a Sept. 22 premiere.

Seb
Pote de Dick et Rene
Pote de Dick et Rene
Série L&O préférée : New York District (L&O)
Personnage favori : Lennie Briscoe

Message par Seb »

C'est amusant de voir que Howard a été pris en tant que DDA alors qu'il avait été utilisé mi-juin pour illustrer le type de profil que recherchait le directeur le casting pour incarner Rex Winters, un des policier qui sera finalement interprété par Skeet Ulrich (cf. ce message du 11 juin).

'Detective Rex Winters: A handsome, rugged ex-Marine in his early 40s, Winters has the intuition of a natural cop. His experience during the Rodney King Riots — which occurred during his second month on the job — shaped his philosophy on policing. Basically, the world is chaos and people are either good or bad. He’s currently married to his ex-partner. Seeking a Caucasian, African-American, or Hispanic actor.
Armchair Casting Director’s suggestion: Terrence Howard.'
@SebNYD, webmaster de LawAndOrder-fr et SérieTech

Retrouvez LawAndOrder-fr.com sur Twitter (@lawandorderfr) :)

Porte Océane
Law & Order Addict
Law & Order Addict
Personnage favori : Mike Logan

Message par Porte Océane »

Oui, assez surprenant en effet ;) D'autant plus que je m'étais bien fait à l'idée de le voir comme détective, il en avait bien le profil !

Cath
Pote de Dick et Rene
Pote de Dick et Rene

Message par Cath »

Avec Wanda De Jesus, le cast est maintenant complet et le tournage commencera lundi. L'actrice interprétera le Capitaine Arleen Gonzales.
Scoop: 'Law & Order: LA' collars 'CSI Miami' alum Wanda De Jesus
Jul 31 2010 11:38 AM ET
by Michael Ausiello

Erasing fears that Dick Wolf was going with an all-male ensemble for Law & Order: Los Angeles, CSI: Miami grad Wanda De Jesus has joined the cast as Arleen Gonzales, the cool and authoritative captain of the Robbery Homicide Division. Additionally, Regina Hall (Ally McBeal) has been tapped to play beautiful and brainy ADA Eva Price.

De Jesus (who got her start on a little soap called Santa Barbara) and Hall join the previously cast Skeet Ulrich, Corey Stoll, Alfred Molina, and Terrence Howard. Production on LOLA begins Monday.
EDIT : Un autre membre du cast a été révélé hier mais j'ai oublié de poster l'article ici... Il s'agit de Regina Hall que l'on a pu voir dans Ally McBeal. Elle ne changera pas vraiment de registre puisqu'elle interprétera la DDA Eva Price.

Seb
Pote de Dick et Rene
Pote de Dick et Rene

Message par Seb »

Eh ben, Wolf aura ménagé son effet jusqu'au dernier moment... Boucler un cast la veille du tournage, c'est "chaud"... même si je suppose que la signature des contrats (et les négo associées) sont la principale cause de ce timing serré.

En tout cas, même si je ne remet pas en cause la qualité du cast (encore que j'ai toujours trouvé Skeet Ulrich très moyen, j'espère qu'il me fera changer d'avis...), ça ne brille pas beaucoup et je doute que ces acteurs renforce le capital curiosité des téléspectateurs pour la série. :unsure:

J'espère me tromper.

lilou
Partenaire de Goren
Partenaire de Goren

Message par lilou »

Seb a écrit :
En tout cas, même si je ne remet pas en cause la qualité du cast (encore que j'ai toujours trouvé Skeet Ulrich très moyen, j'espère qu'il me fera changer d'avis...), ça ne brille pas beaucoup et je doute que ces acteurs renforce le capital curiosité des téléspectateurs pour la série. :unsure:

J'espère me tromper.
pour le moment je suis plutôt d'accord. Aucun ne me motive vraiment à voir cette série. Je connais juste l'acteur qui fait le DA est chaque fois que je l'ai vus il faisait un peu idiot. Bref autant même si je suis pas emballée par le spin off le "casting de rêve" m'aurait pousser à voir la série ( rien que pour Victor Garber) mais la pas du tout. J'essayerai juste parce que c'est un L&O mais c'est tout.
j'espère quand même me tromper et avoir finalement une bonne surprise.

Cath
Pote de Dick et Rene
Pote de Dick et Rene

Message par Cath »

Un ajout de dernière minute au cast : Megan Boone (My Bloody Valentine) jouera l'assistante de Terrence Howard.
Megan Boone Joins 'Law & Order: Los Angeles'; Jane Badler Boards 'V'
By NELLIE ANDREEVA
Friday August 6, 2010 @ 2:36pm PDT

EXCLUSIVE: Megan Boone has joined the cast of NBC's new drama series Law & Order: Los Angeles as a regular. She will play a new DDA, tentatively named Lauren Gardner. Originally there was supposed to be one DDA on the series. But when the ADA duties were split in two after Alfred Molina and Terrence Howard signed on to play different ADAs each appearing in roughly half of the episodes, each of them needed his own assistant, thus the need for two DDAs on the show. Regina Hall was recently cast as DDA Eva Price, who assists Molina. Boone will be Howard's DDA. Also co-starring on the Wolf Films/UMS series are Skeet Ulrich, Corey Stoll and Wanda De Jesus. Boone, repped by Gersh and D/F, most recently played the lead on the CW pilot HMS. That pilot is not dead yet but the actors' options have expired.

Meanwhile, earlier today ABC announced that Jane Badler, who starred on the original V mini-series, will join the cast of ABC’s V remake as a recurring, playing Diana, mother to Vs leader Anna (Morena Baccarin). Badler will make her debut in the Season 2 premiere.

Cath
Pote de Dick et Rene
Pote de Dick et Rene

Message par Cath »

Encore une nouvelle recrue pour LOLA. Cette fois, il s'agit de Teri Polo. L'actrice, vue entre autre dans Mon beau-père et moi et Mon beau-père, mes parents et moi, jouera la femme du Det. Rex Winter (Skeet Ulrich).
Teri Polo Cast in Law & Order: Los Angeles
Aug 17, 2010 06:43 PM ET
by Natalie Abrams

Teri Polo has joined the cast of Law & Order: Los Angeles, an NBC rep tells TVGuide.com.

The 41-year-old Meet the Parents star — alongside the cat and Ben Stiller — has been cast in the recurring role of Casey Winters, wife of Det. Rex Winters (Skeet Ulrich). Casey is a former cop who has settled down to raise a family.

Terrence Howard, Corey Stoll and Alfred Molina also star.

Law & Order: LA, the fourth spin-off of the recently canceled flagship, will be executive-produced by Law & Order vets Dick Wolf, Rene Balcer and Peter Jankowski. Brotherhood's Blake Masters will also executive produce.

Polo can next be seen in the third Meet the Parents film, Little Fockers.

Seb
Pote de Dick et Rene
Pote de Dick et Rene

Message par Seb »

Une annonce qui a de quoi laisser songeurs tous les fans de la série mère... :unsure:

Porte Océane
Law & Order Addict
Law & Order Addict
Personnage favori : Mike Logan

Message par Porte Océane »

J'ai l'impression qu'il vous nous faire un truc bien franchouillard pour mieux se fondre dans le moule des séries policières du moment... <_<

Claire
Partenaire de Goren
Partenaire de Goren

Message par Claire »

Ils ont casté quelqu'un pour jouer la femme de l'un des flics ? Ce n'est pourtant pas dans les habitudes de la série mère de montrer la vie privée des personnages au point d'avoir engagé dès le début une personne pour jouer le rôle de l'épouse ! A la limite, on a un peu plus vu la femme de Curtis mais sinon, le principe était de ne pas vraiment s'attarder sur la vie privée.

Enfin, même si j'ai un peu peur que délocaliser L.A soit une tentative de faire un L&O glamour (style CSI Miami où ils sont souvent à la plage avec des gens en maillot de bain et comme Grey's où tout le monde est canon) je regarderai pour voir et espère m'être trompée ^^ !

St@rbuck
Pote de Chris et Mariska
Pote de Chris et Mariska
Série L&O préférée : New York Section Criminelle (CI)
Personnage favori : Alexandra Eames

Message par St@rbuck »

Quand on regarde les nouvelles séries policières, ça a l'air d'être à la mode de montrer la vie privée des personnages. Ils veulent certainement faire le même pour attirer un autre public. Moi, ce qui m'a étonné comme Claire, c'est que cela se passe à Los Angeles. Je vois déjà le tableau à la Miami: soleil, plage, jolies filles. Pour ce qui est du casting, je n'en connais pas un seul mis à part Skeet Ulrich donc c'est surtout le cadre qui me dérange, mais on verra! On sera peut-être étonné!

Cath
Pote de Dick et Rene
Pote de Dick et Rene

Message par Cath »

Déjà un premier changement dans le cast. Wanda De Jesus qui devait jouer le Lieutenant Arleen Gonzales va être remplacée. Les scènes où elle apparaissait seront refilmées.
Wanda De Jesus Departs 'Law & Order: LA'
By NELLIE ANDREEVA
Friday September 10, 2010 @ 3:01pm PDT

Law & Order: Los Angeles co-star Wanda De Jesus is exiting the upcoming NBC series. De Jesus filmed two episodes of the Law & Order spinoff playing Lieutenant Arleen Gonzales, the cool and authoritative captain of the LAPD Robbery Homicide Division. I hear that after two episodes, the producers on the Wolf Films/UMS procedural decided to take the role in a different direction. (The character already had been tweaked once, having originally been written as a male.) De Jesus' scenes will be reshot, and meetings are underway with potential replacements. Series regularly do recastings after the pilot. Since LOLA went straight to series, the show's producers have to make adjustments as they go. NBC is said to be interested in possibly casting De Jesus, who is the significant other of Jimmy Smits, star of NBC's new fall series Outlaw, in another project. LOLA stars Skeet Ulrich, Corey Stoll, Alfred Molina, Terrence Howard, Megan Boone and Regina Hall.

Répondre