[NBC] Law & Order Saison 15

Envie de discuter autour de la doyenne des séries Law & Order ?
Ca tombe bien, le repaire des fans francophones est ici !
Penduick
Partenaire de Briscoe
Partenaire de Briscoe

[USA] Law & Order Saison 15

Message par Penduick » 15 novembre 2004, 23:43

Oui :D Tant mieux si vous le connaissez déjà :D

Seb
Pote de Dick et Rene
Pote de Dick et Rene
Série L&O préférée : New York District (L&O)
Personnage favori : Lennie Briscoe

Message par Seb » 16 novembre 2004, 00:04

Penduick @ 15/11/2004 à 23:43 a écrit : Oui :D Tant mieux si vous le connaissez déjà :D
J'en profite pour signaler qu'une "suite" des [i)Miroirs de la vie[/i] est actuellement en préparation...
Les Miroirs obscurs proposera (notamment) un petit chapitre - écrit par mes soins B) - sur New York Section Criminelle...

La sortie du livre (auquel participe de nombreux amateurs séries réunis autour de Martin Winckler) est prévue pour le printemps 2005...
J'en reparlerais évidemment le moment venu ;)
@SebNYD, webmaster de LawAndOrder-fr et SérieTech

Retrouvez LawAndOrder-fr.com sur Twitter (@lawandorderfr) :)

Penduick
Partenaire de Briscoe
Partenaire de Briscoe

Message par Penduick » 16 novembre 2004, 00:12

:D :rolleyes: Chouette, alors, j'ai hâte de le lire.

Florence
Assistante de Cragen
Assistante de Cragen
Personnage favori : Mike Logan

Message par Florence » 16 novembre 2004, 01:24

La sortie du livre (auquel participe de nombreux amateurs séries réunis autour de Martin Winckler) est prévue pour le printemps 2005...
J'en reparlerais évidemment le moment venu
Ah je suis ravie de l'apprendre. Je parlais justement hier de la suite de l'excellent 1er ouvrage sur les séries US de M. Winckler, (je lui avais d'ailleurs écrit via e-mail pour savoir quand serait publié la suite et il m'avait fort aimablement répondu) mais je n'avais pas d'idée très précise sur la période de parution.
Je suis également très heureuse d'apprendre que tu fais partie des rédacteurs dudit ouvrage.
Vivement la parution donc ;)

Seb
Pote de Dick et Rene
Pote de Dick et Rene

Message par Seb » 3 décembre 2004, 19:56

J'ai oublié de le signaler hier soir, mais une news est en ligne concernant le remplacement temporaire de Jesse L Martin par l'excellent Michael Imperioli :
http://www.lawandorder-fr.com/news/?news=83

Seb
Pote de Dick et Rene
Pote de Dick et Rene

Message par Seb » 5 décembre 2004, 00:05

Jeje @ 12/11/2004 à 0:54 a écrit : 15x07

Je ne sais pas à quoi Dick Wolf a boosté ses scénaristes mais pour cette première semaine des sweeps, après SVU, c'est L&O qui offre un épisode absolument fabuleux !  ;)
J'ai un gros problème avec l'épisode... Ses deux premiers tiers sont franchement ennuyeux :siffle:

Les dix dernières sont effectivement intéressantes, mais l'épisode aurait vraiment gagné à être mieux construit (AMA, la révélation du mariage aurait du être amenée beaucoup plus tôt...)

Encore deux ou trois épisodes comme ça, et la prochaine affaire sera Serena jugée pour avoir tenté d'assassiner McCoy et Branch ! Ca pourrait faire un bon épisode de départ pour notre ADA !  :lol:
:lol: :lol: :lol:

A l'inverse, j'ai plutôt bien aimé le 15.08 que Jéjé a détruit dans sa review (excellente quand même ;) ), je ne suis même pas d'accord pour dire que la fin était bateau :P

r lefourbe
Pote de Dick et Rene
Pote de Dick et Rene
Personnage favori : Zach Nichols

Message par r lefourbe » 7 janvier 2005, 08:02

A la fin de l'épisode 15.12 (diffusé mercredi soir au USA), il y a eu un petit clip en hommage à Jerry Orbach.

Malgré la musique assez commune, c'était touchant. :cry:
Lorsque le couperet de la justice se met en travers de son chemin, l'homme du monde se doit de changer de trottoir.

Benoit P.
Comique Troupier

"K"
Partenaire de Briscoe
Partenaire de Briscoe

Message par "K" » 13 janvier 2005, 19:01

r lefourbe @ 07/01/2005 à 8:02 a écrit : A la fin de l'épisode 15.12 (diffusé mercredi soir au USA), il y a eu un petit clip en hommage à Jerry Orbach.

Malgré la musique assez commune, c'était touchant. :cry:

A part le clip (que je n'ai malheureusement pas vu), je ne sais pas quoi penser de l'épisode. J'hésite entre le "j'l'avais pas vu venir" et le "pas terrible" :huh:

NB: c'est bon d'être retour!!!
Serena Southerlyn : I can't believe we are on the same side of this
Arthur Branch : Man, I might have to reconsider my position…
Married With Children, 14.13.

Penduick
Partenaire de Briscoe
Partenaire de Briscoe

Message par Penduick » 14 janvier 2005, 02:25

:unsure: Sur le site www.Afterellen.com - "Reviews and Commentary on Lesbian and Bisexual Woman in Entertainment and the Media" j'ai trouvé un article assez intéressant et sérieux sur le départ de Serena Southerlyn.....

Voila le lien:
http://www.afterellen.com/TV/2005/1/lawandorder.html
AfterEllen.com a écrit : Law and Order's Southerlyn Comes Out on Her Way Out
by Sarah Warn, January 13, 2005

When Law and Order's Assistant District Attorney Serena Southerlyn was fired on this week's episode of the long-running NBC drama Law and Order, no one was surprised: the news of actress Elizabeth Rohm's impending departure from the series after four years had been announced months before.

But almost no one was prepared for her final scene, in which Southerlyn came out as a lesbian.

Elizabeth Rohm (Angel, One Life to Live) joined the cast of Law and Order in 2001 as ADA Serena Southerlyn, and quickly became one of the show's more disliked characters for what was perceived by many to be her cold and robotic personality.

But she did have some fans, including many lesbian viewers who had their suspicions about Southerlyn's sexuality. Since the writers have offered few personal details about Southerlyn (or most of the other characters), this was only conjecture--until last night.

In the final scene of the January 12, 2004 episode ("Ain't No Love"), District Attorney Branch (Fred Thompson) fired Southerlyn for being too passionate and personally involved with her work, telling her she would be better suited for advocacy work than criminal law. Southerlyn asked "You're not firing me because I'm a lesbian?" Branch replied "No," and Southerlyn responded "Good...good" before the screen faded to black and the credits began to roll.

That was the end of the episode, and Southerlyn's career on Law and Order.

Law and Order is one of the most-watched series on television, garnering millions of viewers every week on primetime and in syndication. The series is also credited with launching the popularity of the procedural drama on TV, spawning a number of imitators in the last decade including two Law & Order spinoffs, which have also gone on to do very well in the ratings.

The series has been criticized, however, for its lack of openly gay and lesbian characters in the last fifteen years. There have been plenty of lesbian guest characters--either as victims, witnesses, or perpetrators--but no lesbians among its cast. Then rumors began to circulate last year that one of the ADAs would be outed, and we hoped we might finally get a lesbian on Law and Order--although not quite like this.

To out Southerlyn in her final scene on the series feels a little like having your cake and eating it too: Law and Order gets to expand its diversity of characters and lay claim to a token lesbian among its cast, but avoid the ramifications of it because the character leaves the series immediately after her sexuality is revealed.

Many viewers are likely to feel cheated out of the opportunity to see Southerlyn on the series as a lesbian character. Watching the series with the knowledge of Southerlyn's sexual orientation changes and enriches the viewing experience for many lesbian and bisexual women--both of the series in general, and of Southerlyn in particular--even if her personal life is never explored. In a world where lesbians are still rare on network television, just knowing a character is gay is important, and enough to keep many viewers tuned in.

The decision to disclose Southerlyn's sexuality during the termination of her employment--rather than in a more neutral context--is also problematic. While the information was imparted in the matter-of-fact style in which Law and Order discloses all personal information about its regular characters, introducing it for the first time in such a negative context--as a possible reason for termination--subtly reinforce the association between coming out as a lesbian and negative consequences.

Even if Branch indicated that Southerlyn's sexuality wasn't the issue (and we have no reason to think it was), the fact that the writers revealed Southerlyn's sexuality in the context of being a potential problem, with no scenes during the last four years with positive references to her sexuality to offset this negative association, leaves viewers with a negative impression of lesbianism overall--particularly given that Southerlyn is not the most popular character.

Whatever your opinion of Serena Southerlyn and her outing, she is still a confidant, assertive character with a successful career (her recent firing notwithstanding) who has been watched by millions of Americans for four years. She may not be the warmest woman on the planet, but Southerlyn is certainly not an overwhelmingly negative portrayal of a lesbian--no small accomplishment given the parade of lesbian stereotypes we've seen on network TV recently.

While the way the writers handled Southerlyn's sexual orientation certainly leaves much to be desired, the fact remains that with this disclosure, Southerlyn has become one of the most prominent lesbian characters on network TV in the last few years.

She also gives the endless Law & Order reruns on TV--and the fourteenth season, which is now available on DVD--a whole new appeal for lesbian viewers.

Image Image

Image

r lefourbe
Pote de Dick et Rene
Pote de Dick et Rene
Personnage favori : Zach Nichols

Message par r lefourbe » 14 janvier 2005, 08:07

Intéressant en effet (je n'ai pas encore vu l'épisode).

sur le site on peut lire : "The series has been criticized, however, for its lack of openly gay and lesbian characters in the last fifteen years. There have been plenty of lesbian guest characters--either as victims, witnesses, or perpetrators--but no lesbians among its cast. "

Qu'on pourrait traduire : la série fut critiquée, cependant, par son manque de personnage gay ou lesbien récurrant dans le passé (15 ans). Il y eut plein de personnage gay (victime, témoin, agresseurs) mais pas d'actrice lesbien récurrent.

Bref, voilà à quoi on arrive avec les minorités et les quotas. Je trouve qu'une série comme L&O arborde très bien le thème de l'homosexualité et ce dès les premières saisons (cf celui de l'homme qui tue son amant atteint du Sida en saison 1 ou 2 pour arreter qu'il souffre ou l'épisode cross over ou Mc Coy refuse de céder à un avocat indépendant pour préserver l'homosexualité d'une employée du gouvernement). Bref, l'absence de récurrent gay ou lesbian ou trans ou de gros ou de moins d'un mètre 20 n'est pas un problème car les sujets liés aux minorités sont tout de même traités et souvent mieux que dans les séries où il y a un personnage récurrent. Et puis L&O n'a jamais été une série où on connaissait 3 tonnes sur la vie privée de personnages. Que sait-on en 13 ans de série sur Van Buren : mariée, 2 enfants... Point barre.
Lorsque le couperet de la justice se met en travers de son chemin, l'homme du monde se doit de changer de trottoir.

Benoit P.
Comique Troupier

Seb
Pote de Dick et Rene
Pote de Dick et Rene

Message par Seb » 15 janvier 2005, 20:40

Zap2It propose une interview d'Anna Parisse (la nouvelle ADA, à compter du prochain épisode) :
Zap2It a écrit : Parisse Helps Maintain 'Law & Order'
(Saturday, January 15 12:06 AM)
By Jay Bobbin
The person may change, but the job stays the same.

"Law & Order" prides itself on remaining one of television's most procedural dramas, to the extent any cast changes don't alter the franchise greatly. Fresh evidence will be uncovered Wednesday, Jan. 19, when executive producer Dick Wolf's venerable NBC series introduces Annie Parisse as Assistant District Attorney Alexandra Borgia. The character replaces Elisabeth Rohm's Serena Southerlyn as Jack McCoy's (Sam Waterston) new courtroom partner.

Featured in movies such as "How to Lose a Guy in 10 Days" and the current "National Treasure," Parisse appeared on "Law & Order" before -- as a guest star during the 2001-02 season -- but the alumna of daytime's "As the World Turns" knows it's quite different to succeed such other forerunners as Angie Harmon, Carey Lowell and Jill Hennessy. She addressed that while finishing her first episode as a "Law & Order" star, "Fluency," in which Borgia and McCoy prosecute the source of a fake flu vaccine.

Zap2it: Do you have a good handle on your new character already?

A: It's definitely a process. Everything seems to get more and more defined as we go along, but I do have a few ideas. There are things I like about her thus far; she's incredibly confident and smart, which are givens for the character, then there have been little hints of things that could really be fun to play with. Those involve why she has chosen this particular career path, and they'll become clearer in a few more episodes.

Zap2it: Whom did you play when you were first on "Law & Order"?

Parisse: The character's name was Jasmine. She was an exotic dancer and a bit of a red herring in the story; she was suspected of killing her very wealthy lover's wife. Now that I've got this role, I feel like I've made good.

Zap2it: Did Dick Wolf remember you from that part and call you for this?

Parisse: I actually auditioned for this, and I just thought, "Well, we'll see what happens." I didn't hear anything right away, so I thought the opportunity probably went away. Suddenly, a couple of weeks later, I heard they wanted to screen-test me for it.

Zap2it: How familiar were you with the show overall?

Parisse: "Law & Order" happens to be my dad's favorite TV show, so of course, he was totally excited when I got this role. We used to watch it a lot when I was in high school. One of the things I think is brilliant about it is that while the scripts don't focus on the characters, the actors get to express who those people are just by portraying their work lives. I think a lot of viewers can relate.

Zap2it: Are you ready for the amount of attention this will bring you?

Parisse: It's been a little overwhelming, or at least surprising, in the sense that I've been acting in New York City and sometimes in Los Angeles ever since I finished school ... but I've never experienced anything quite like this.

Zap2it: How have your first days on the set been?

Parisse: It's an incredible group of people. I've rarely felt so welcomed. They're just really friendly, and Sam (Waterston) in particular has been so helpful. It's daunting to come into something like this, with dialogue that relies so much on legal terms, and he's been great.

Zap2it: Have you found your soap-opera background useful in getting back into series work?

Parisse: I did "As the World Turns" (in the role of Julia Lindsey Snyder) right after I graduated from Fordham College at Lincoln Center, and I learned so much. I'm so grateful for that experience, because I think it put me in good stead in terms of basic but incredibly important things ... enduring long hours, memorizing dialogue quickly and being able to roll with the punches when things change. That's actually served me well in all the work I've done since I left that show.

Zap2it: Did you expect the box-office success of "National Treasure"?

Parisse: It's just amazing, isn't it? I had such a great time working on that movie. I play an FBI agent, and I got to do a lot of fun stuff that made me think, "This is totally why I'm an actor!" I got to jump out of helicopters and carry a gun and yell, "Freeze. FBI." Actors are the only group of people who get to spend their adult lives playing games. Most of my stuff in "National Treasure" was with Harvey Keitel, and it was such an honor to work with him.

Zap2it: You've also made movies recently with Meryl Streep and Uma Thurman ("Prime") and Jennifer Lopez and Jane Fonda ("Monster-in-Law"). How were those experiences?

Parisse: Every now and then, I have to ask a friend to pinch me to make sure I'm actually awake. At the read-through for "Prime," there I was, sitting with Meryl Streep -- one of the people who made me want to be an actor. I can remember watching Uma Thurman in "Dangerous Liaisons" when I was younger and wondering, "Who is that?"

It's been really great for me to learn from these people by watching how they work and gleaning whatever lessons I can from them. I feel the same way about going into "Law & Order."

"K"
Partenaire de Briscoe
Partenaire de Briscoe

Message par "K" » 17 janvier 2005, 21:40

C'est fait, les t-shirts commémoratifs du dernier épisode de Serena Southerlyn sont arrivés...

ATTENTION, SPOILER POTENTIEL T-shirts L&O Cafe Press

Elle va quand même me manquer... :cry:

Jeje
Law & Order Addict
Law & Order Addict
Personnage favori : Olivia Benson

Message par Jeje » 17 janvier 2005, 22:46

[quote=""K" @ 17/01/2005 à 21:40"]
C'est fait, les t-shirts commémoratifs du dernier épisode de Serena Southerlyn sont arrivés...

[/quote]

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

J'arrive pas à y croire...

C'est une blague ???

"K"
Partenaire de Briscoe
Partenaire de Briscoe

Message par "K" » 18 janvier 2005, 18:07

Jeje @ 17/01/2005 à 22:46 a écrit : C'est une blague ???
Apparement, c'est tout à fait sérieux. Dommage qu'ils soient un peu cher si on doit compter avec les frais de livraison, car un exemplaire aurait été parfait dans ma collection de trucs "mais-pourquoi-j'ai-acheté-ça-je-regarde-trop-la-tv" :blink:

NONO
Pote de Chris et Mariska
Pote de Chris et Mariska

Message par NONO » 18 janvier 2005, 18:55

Avec c'est t-shirts on frisse le débile! :angry:
Jus est ars boni et aequi
Le droit est l'art du bien et du juste

Digeste

Verrouillé